Ventspils nafta
 
 

Visi LK flotes kuģi ir piemēroti degvielai ar samazinātu sēra saturu

Atpakaļ

Visi LK flotes kuģi ir piemēroti degvielai ar samazinātu sēra saturu

2012. gada 14. septembrī / Latvijas kuģniecība

Eiropas Parlamenta (EP) nesen pieņemtajam  lēmumam samazināt kuģu degvielā pieļaujamo sēra saturu līdz 0,1% no 2015.gada būs neliela ietekme uz  a/s „Latvijas kuģniecība” (LK) flotes darbību. LK piederošie kuģi pārsvarā tiek fraktēti laika nomā, tāpēc kuģu degvielas izmaksas sedz kuģu fraktētājs nevis kuģu īpašnieks.  Individuālie kuģu frakta līgumi paredz, ka papildu izmaksas, kas saistītas ar pazemināta sēra satura degvielu, atmaksā kuģu fraktētājs.

Visi LK flotes kuģi ir piemēroti degvielai ar stipri samazinātu sēra saturu.

EP direktīva paredz samazināt kuģu degvielā pieļaujamo sēra saturu – no pašreiz atļautajā 1% uz 0,1% kuģojot Baltijas jūrā, Ziemeļjūrā un Lamanša šaurumā. Likumdošana, kas paredz pazemināta sēra satura degvielas lietošanu ir pieņemta vairākās valstīs, tai skaitā ASV, kur  līdzīgi normatīvi ir spēkā no šī gada augusta. Globālā vienošanās paredz, ka  pasaulē no 2020.gada tiks izmantota kuģu degviela, kurā sēra saturs nedrīkstēs pārsniegt 0,5%. Ja izrādīsies, ka šādas degvielas ražošana ir nepietiekama, tad šie normatīvi varētu stāties spēkā no 2024.gada. Noteikumi atļauj sašķidrinātās dabas gāzes izmantošanu.

Jaunie noteikumi paaugstinās kuģu degvielas cenu, kas nozīmē, ka visticamāk pieaugs transportēšanas izmaksas un tā rezultātā – iespējams var pieaugt arī pārvadāto preču un produktu cena.

Šobrīd nav iespējams prognozēt, vai degvielas ražotāji – naftas pārstrādes rūpnīcas būs gatavas piegādāt nepieciešamajos daudzumos jauno degvielu ar stipri pazeminātu sēra saturu.


Par AS „Latvijas kuģniecība”

AS „Latvijas kuģniecība” (NASDAQ OMX RIGA: LSC1R)  ir starp lielākajiem pasaules kuģu īpašniekiem vidēja izmēra un „handy” tankkuģu segmentos un pēc naftas produktu pārvadājumu apjoma atrodas vadošajās pozīcijās starp līdzīgām kompānijām Ziemeļeiropā. Uzņēmumam pieder 20 moderni kuģi, nodrošinot darbu vairāk nekā 700 profesionāliem un augsti kvalificētiem jūrniekiem no Latvijas. LK flotes kopējā kravnesība ir 957 974 DWT un flotes vidējais vecums nepārsniedz 5,5 gadus. Visi kuģi saņēmuši ISM (International Safety Management) sertifikātus.